Mike István tájékoztatása szerint a félmilliárd forintot meghaladó fejlesztés során új fogadóépületet emelnek, valamint időszakos kiállítócsarnokká alakítják az egykori akna jelenleg funkció nélküli kompresszorházát.
 
A múzeum két legnagyobb helyiségébe megújuló energiával működő központi fűtést szerelnek, így az intézmény egész évben látogatható lesz. A tárlat egyik különlegessége a felújított teherfelvonó aknagépház lesz, amellyel a bányatechnológia monumentalitását lehet érzékeltetni.
 
A létesítménytől irányfénnyel ellátott, lovas és kerékpáros közlekedésre alkalmas utat építenek ki a majki kamalduli remeteségig, ahol most zajlik egy összesen 4 milliárd forintos felújítás második üteme.
 
A múzeumban az eredeti állapotban megtartott szállítóakna, a kötélpálya csillefeladó állomással és a földalatti bányamakett, illetve a szabadtéri kiállítótér gépei és az egykori felolvasóban megépített bányászattörténeti kiállítás nyújt betekintést a korszak szénbányászatába.
 
A monumentális bányagépek szabadtéren tekinthetők meg, egyes berendezéseket be is lehet indítani. Az országban egyedül itt látható egy bányamentővé átépített, orosz GAZ 66-os teherautó, melyből 14 példány került különböző bányákhoz, közülük az oroszlányi maradt meg a legjobb állapotban.